Telefon:
660 149 891
E-mail:
kancelaria@parafiamilowka.pl

Cmentarz

CMENTARZ PARAFIALNY W MILÓWCE

Od 2017 roku trwa inwentaryzacja (porządkowanie) grobów i dokumentacji cmentarnej. Zainteresowanie jest duże i bardzo dziękujemy wszystkim, którzy życzliwie nawiązują kontakt i pragną pomóc w uporządkowaniu ewidencji grobów, aby było wiadomo: kto jest pochowany w danym grobie i kto jest jego opiekunem, odpowiedzialnym za utrzymanie porządku. Jest wiele stwierdzeń typu: „Dobrze, że bierzecie się za zaniedbane i nieuporządkowane groby, aby nasz cmentarz wreszcie wyglądał godnie”.

Dziękujemy za docenienie remontu kaplicy Św. Marii Magdaleny (wiele osób wspiera ofiarami prowadzone prace) i za każde dobre słowo, bo temat jest trudny i niekiedy ciężko komuś zwrócić uwagę, że nie dba o groby swoich dziadków, a nawet niestety rodziców. Staramy się to robić delikatnie, bez pretensji, zachowując dyskrecje, bo różne są sytuacje rodzinne.

Obecnie w 2021 r. inwentaryzacja sektora „F” uznana jest za zakończoną. Przez 3 lata były umieszczane na grobach kartki informacyjne z prośbą o kontakt z kancelarią parafialną i z informacją, że grób przeznaczony jest do likwidacji. Wszystkie groby z tego sektora (również te z pomnikami), w których nie mamy kontaktu do opiekuna grobu, aby wysłać jeszcze osobiste zawiadomienie, a są nieopłacone, zostaną w najbliższym czasie usunięte. Jeśli ktoś nie ma pewności czy jego grób jest opłacony może jeszcze zadzwonić i upewnić się co do statutu grobu swoich bliskich.
Przypominamy, że w sierpniu 2019 roku pojawiły się również w sektorze: „B" i „D" - kartki informacyjne.
W bieżącym roku inwentaryzowane będą kolejne sektory.

Są cztery rodzaje kartek:

1

Grób przeznaczony do likwidacji

Informacja zamieszczona została głównie na grobach zaniedbanych, które nie mają tabliczki informującej kto jest pochowany w grobie ani w bazie parafialnej nie jest zaznaczone kto jest opiekunem danego miejsca. Sama informacja nie oznacza, że grób od razu będzie likwidowany. Jeżeli ktoś z bliskich chce zachować miejsce zachęcamy, by zgłosić się do kancelarii parafialnej i podać dane osób spoczywających i osoby żyjącej, która podejmie się opieki nad danym grobem. Osoby zainteresowane maja czas jednego roku od zamieszczenia kartek - na podjęcie decyzji, czyli do 30 czerwca 2021 roku (pierwszy termin minął 30 listopada 2020 roku). Jeśli do tego czasu nikt z rodziny się nie zgłosi, wówczas groby będą likwidowane.

2

Wolne miejsce, możliwość wykupu

Ta informacja oznacza, że dane miejsce nie jest objęte rezerwacją i można je wykupić. Zachęcamy do rozejrzenia się w okolicach grobów swoich najbliższych i wykupienia wolnych miejsc na starej części cmentarza.

3

Konieczne jest potwierdzenie rezerwacji

Bardzo często zdarza się, że miejsca zarezerwowane, a nie wiadomo kto zarezerwował. Potwierdzenie rezerwacji domaga się uzupełnienia danych osoby rezerwującej oraz dopełnienia formalności.

4

Prosimy o kontakt z kancelarią parafialną

Bardzo często zdarza się, że miejsca zarezerwowane, a nie wiadomo kto zarezerwował. Potwierdzenie rezerwacji domaga się uzupełnienia danych osoby rezerwującej oraz dopełnienia formalności.

W planach jest dokonanie przeglądu wszystkich grobów na całym cmentarzu. Nie trzeba czekać z kontaktem, aż pojawi się kartka. W ostatnich latach trwa remont kaplicy Św. Marii Magdaleny i rewitalizację cmentarza. Ponadto w budowie jest już strona naszego cmentarza, gdzie będzie można odszukać wirtualnie groby swoich zmarłych.
Sprawy związane z cmentarzem można załatwiać w kancelarii parafialnej w dniach i godzinach jej urzędowania, czyli we wtorki i czwartki w godzinach od 7.30 do 11.00. Można w te dni i w tych godzinach również dzwonić na numer 660-149-891.

Dziękujemy za życzliwą współpracę i kontakt.

REGULAMIN CMENTARZA PARAFIALNEGO W MILÓWCE

pobierz